Hebt U hulp nodig? Stuur een bericht via het contactformulier.

Onze hulp is er voor mensen, die door omstandigheden in de problemen zijn gekomen en die hulp nodig hebben.We doen dit door middel van een bijdrage voor bijvoorbeeld dagelijkse boodschappen, onderhoud van de kinderen en aanschaf van noodzakelijke levens behoeften.

Wij kijken daarbij niet naar geloof of levensovertuiging

Ontbreken de financiële middelen en schieten de normale sociale voorzieningen tekort? Is er “hulp nodig” en woont u in een van de hieronder genoemde dorpen, stuur dan bericht via het contactformulier. Wij zullen snel contact met u opnemen om te bespreken hoe wij kunnen helpen. Wij garanderen de vertrouwelijkheid van het contact. Ons doel is hulp verlenen bij tijdelijke noden. Natuurlijk kunnen we grote financiële problemen niet oplossen,maar wij kunnen u vaak wel de weg  wijzen naar een mogelijke oplossing.

Verzorgingsgebied
De navolgende plaatsen zijn gelegen in het verzorgingsgebied van de Caritas Werkgroep Buren Geldermalsen:

• Asch
  • Buren
  • Buurmalsen
  • Enspijk
  • Deil
  • Geldermalsen
  • Kerk Avezaath
  • Meteren
  • Ravenswaay
  • Tricht
  • Zoelen

Samenwerking en activiteiten
De Caritas Werkgroep Buren-Geldermalsen, heeft contacten met een groot aantal maatschappelijke organisaties. Om enkele te noemen:

• Diverse gemeentelijke instellingen
  • De diaconale Werkgroep zieken en bejaarden organiseert een jaarlijks samenzijn.
  • Voedselbank, inzamelen en uitgaven.
  • Stichting Leergeld
  • Kerstactie Buren
  • Noodfonds van de kerken Geldermalsen
  • Schuldhulpmaatje
  • Vluchtelingenwerk
  • Welzijn Rivierstroom
  • Welzijn West Betuwe

Help helpen!
Bij hulpvragen:
·      Door de Caritas Werkgroep attent te maken op medemensen in nood.
·      Vraag zelf hulp  wanneer dat nodig is.

Contact maken? De leden van de Caritas Werkgroep zijn graag bereid om verdere informatie te geven. Gebruik hiervoor het contactformulier.

De Caritas Werkgroep is ook bereikbaar via het secretariaat van de RK. Geloofsgemeenschap Buren-Geldermalsen,  p/a. Parochiecentrum, Stationsweg 9, 4191KK Geldermalsen, telefoon 0345-571522