Welkom bij de Caritas Werkgroep Maurik

Hulp nodig? Gebruik ons contactformulier.

Onze hulp richt zich op gezinnen, kinderen, bejaarden, zieken, alleenstaanden, gehandicapten. Eigenlijk op iedereen die door omstandigheden in de problemen is gekomen en die wel een steuntje in de rug kan gebruiken.

Wij kijken niet naar uw geloofs- of levensovertuiging.

Ontbreken u op dit moment de financiële middelen en/of schieten de gebruikelijke sociale voorzieningen tekort?

Heeft u hulp nodig en woont u in één van de dorpen, die hieronder worden genoemd, stuur dan een bericht via het contactformulier. Wij nemen snel contact met u op om te bespreken hoe we u kunnen helpen.

Wij garanderen dat uw problemen en het contact met ons hierover, vertrouwelijk blijven.

Ons doel is hulpverlening bij tijdelijke noden. Natuurlijk kunnen we grote financiële problemen niet oplossen. We bieden ook graag een luisterend oor en wijzen op een mogelijke oplossing.

Verzorgingsgebied.

De navolgende locaties zijn gelegen in het verzorgingsgebied van de Caritas Werkgroep Maurik.

• Maurik- Eck en Wiel- Ingen- Rijswijk- Ommeren- Lienden

Samenwerking en activiteiten.

De Caritas Werkgroep Maurik beschikt over een groot netwerk, waarmee we samenwerken en tot activiteiten komen.

• De Voedselbank,
  • Stichting Leergeld.
  • Kleding en Speelgoedbank (Klesteo).
  • Stichting Second Life (Veur mekoar).
  • Inwonerszaken van de Gemeente Buren.
  • Scholen en sportverenigingen.
  • Stib (sterk in de buurt).
  • SWB (Sociale Woningbouw Betuwe)
  • Jeugdfonds sport en cultuur,
  • Welzijn Rivierstroom.
  • Vluchtelingenwerk.
  • Kerkgenootschappen.
  • De diaconale Werkgroep zieken en bejaarden legt bezoeken en onderhoudt de contacten.
  • Jaarlijks wordt in onze regio een kerst actie georganiseerd, waarbij mede door de samenwerking met partners in de regio boodschappenpakketten bij gezinnen worden bezorgd.

Help ons helpen!

Bij hulpvragen:

• Door de Caritas Werkgroep attent te maken op medemensen in nood.
  • Door zelf hulp te vragen wanneer dat noodzakelijk is.

De leden van de Caritas Werkgroep Maurik zijn:

• Lenie Bohemen-van den Berg, voorzitter
  • Ineke van Rijswijk-Beijer, secretaris
  • Jack Hamersma, penningmeester
  • Ina Blijsie, werkgroep lid.
  • Henk Steenvoorde, werkgroep lid.

De leden van de Caritas Werkgroep Maurik zijn gaarne bereid om verdere informatie te geven. Stel uw vragen via ons contactformulier.

De Caritas Werkgroep is ook bereikbaar via het secretariaat van de RK Geloofsgemeenschap Maurik, Buitenweg 2, 4021 BD Maurik. Telefoonnr: 0344-689082.