• Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Algemeen

mei 2019; Introductie avond nieuwe leden,

Woensdag 24 april jl. heeft de PCI van West Betuwe weer een introductie avond georganiseerd. Deze is bedoeld voor nieuwe leden van de caritas werkgroepen in de regio West-Betuwe. Dit gebeurt elk jaar als er nieuwe leden zijn bijgekomen en als er genoeg animo is. Op zo’n avond wordt er kennis gemaakt met de nieuwe mensen in de werkgroepen en wordt door het bestuur de doelstelling van de Caritas duidelijk gemaakt, ook de richtlijnen en kaders worden uitgelegd. Ook de sociale kaart wordt genoemd en de daarbij behorende onderlinge contacten. Met een hapje en een drankje wordt de avond informeel door gebracht en wordt er ook casuïstiek besproken. Het wordt erg op prijs gesteld, mensen voelen zich opgenomen in een groep van weldoeners. Bij bijzondere hulpvragen in de toekomst schromen ze niet om elkaar om raad te vragen. Op deze manier wordt verbinding gemaakt en is het caritasberaad laagdrempeliger om in te stappen.

Anky Morshuis